Fox Nation

From Wikipedia, the free encyclopedia
  (Redirected from Fox Nation (website))
Jump to: navigation, search
Fox Nation
FoxNationLogo.jpg
Type Private
Founded March 2009
Headquarters New York City, New York, U.S.
Owner 21st Century Fox
Fox News Channel
Slogan(s) America's Talking
Website www.nation.foxnews.com
Type of site News
Registration Optional
Available in English
Launched March 30, 2009
Current status Active

Fox Nation is a conservative[1] news website operated by the Fox News Channel that began operation on March 30, 2009.

According to Fox News, "Fox Nation will be a forum for Americans to speak out on important and controversial issues, and to act on their beliefs and values — while always upholding the traditional American ideals of free speech, fair play, and tolerance... at FOX Nation, the American people will be the stars."[2]

The site features news articles, video clips, and links to editorial blogs by noted conservative political commentators like Bill Kristol and Charles Krauthammer, as well as liberal political commentators, like Susan Estrich. In keeping with the site's premise, viewers are invited to post comments about the various topics featured on Fox Nation, which Fox News described as "a new community where all Americans are encouraged to share, discuss, and debate."[2]

Criticism[edit]

Fox Nation has been criticized with claims of misrepresenting news stories in order to promote a conservative viewpoint.[3] Karl Frisch, a senior fellow at Media Matters for America, believes that the site "has displayed an uncanny ability to mislead readers, twist the truth, spread wild conspiracy theories, and misrepresent the reporting of legitimate journalists and media outlets."[4]

Misrepresentation of Facts[edit]

PolitiFact.com, a fact-checking organization, awarded its 2012 "Lie of the Year" to Mitt Romney's presidential campaign claim that Barack Obama ""sold Chrysler to Italians who are going to build Jeeps in China".[5] Chrysler denied they were moving all production jobs to China. [6] FoxNation.com reported[citation needed] that Romney's claim was in fact true, but another fact checking organization, FactCheck.org, reported that Romney had indeed made false claims.[7]

References[edit]

  1. ^ "Howard Kurtz, Media Notes: Fox News Launches Conservative Web Site Fox Nation". The Washington Post. 2009-03-30. Retrieved 2010-05-25. 
  2. ^ a b [News] Check |authorlink= value (help) (2009-03-30). "Welcome to the FOX Nation". Retrieved 2009-07-24. 
  3. ^ "Howard Kurtz, Media Notes: Fox News Launches Conservative Web Site Fox Nation". The Washington Post. 2009-03-30. Retrieved 2010-05-25. 
  4. ^ [Frisch] Check |authorlink= value (help) (2008-06-02). "Fox Nation: Seedy underbelly of Rupert Murdoch's evil empire". Retrieved 2009-07-24. 
  5. ^ http://www.politifact.com/truth-o-meter/article/2012/dec/12/lie-year-2012-Romney-Jeeps-China/
  6. ^ http://factcheck.org/2012/10/romney-distorts-facts-on-jeep-auto-bailout/
  7. ^ http://factcheck.org/2012/10/romney-distorts-facts-on-jeep-auto-bailout/

External links[edit]