Wikipedia:Arbitration/Requests/Enforcement

From Wikipedia, the free encyclopedia
< Wikipedia:Arbitration‎ | Requests  (Redirected from Wikipedia:AE)
Jump to: navigation, search
"WP:AE" redirects here. For the automated editing program, see Wikipedia:AutoEd.


Peter Gulutzan[edit]

This request may be declined without further action if insufficient or unclear information is provided in the "Request" section below.
Requests may not exceed 500 words and 20 diffs (not counting required information), except by permission of a reviewing administrator.

Request concerning Peter Gulutzan[edit]

User who is submitting this request for enforcement 
Mann jess (talk · contribs · deleted contribs · logs · edit filter log · block user · block log) 03:29, 23 July 2015 (UTC)
User against whom enforcement is requested 
Peter Gulutzan (talk · contribs · deleted contribs · logs · edit filter log · block user · block log)

Search DS alerts: in user talk history • in system log

Sanction or remedy to be enforced
Wikipedia:Arbitration/Requests/Case/Climate_change :

Reposting. I believe this behavior warrants further review, and since Peter Gulutzan posted an AE request against NEG instead of pursuing requests for dispute resolution shows the problem is escalating, not resolving itself. Below is my comment on that thread, but other editors (User:ArtifexMayhem and User:Manul) posted additional info I won't reproduce on their behalf. Split comments per request.

---

Peter Gulutzan and Tillman are both editing tendentiously. It appears they dislike our coverage of climate change and "climate change skepticism", since we represent the mainstream scientific view, and so have been campaigning to hide or limit our coverage of those topics. For example, they are attempting to ensure as few redirects as possible go to climate change denial, where our coverage is extensive, and instead point our viewers to Global warming controversy, which they see as more sympathetic to the fringe view. In this campaign, several behavioral problems have made collaboration impossible.

Both have dismissed high quality sources which disagree with their edits, while providing no sources of their own. They have both refused to answer questions or collaborate with others. They have edit warred extensively, and promoted a battleground atmosphere, labeling others "activists" and too biased to find the right sources.

Diffs:

  • Not answering questions: [1], [2], [3], [4], [5], [6], [7], to NEG below
    • Strangely, he accused me of not answering his questions, but then didn't answer me when I asked what question I'd missed. NewsAndEventsGuy asked us both to summarize what questions had gone unanswered. I provided a list, but Peter refused to answer.
  • Battleground behavior: [8], [9]

  — Jess· Δ 03:29, 23 July 2015 (UTC)

Discussion concerning Peter Gulutzan[edit]

Statement by Manul[edit]

  • Note that Peter Gulutzan was alerted to climate change discretionary sanctions on 18 March 2015, earlier than indicated above.
  • Peter's comment on that date is indicative of his general attitude:

    By now I have grown used to editors who try to intimidate me with accusations which they pretend could lead to blocking. I'm going to make this a standard reply: hit me with your best shot, eh?[22]

    This was despite my cordial disclaimer ("Apologies if you were previously alerted; I didn't find a tag in your history"),[23] and our only prior interaction was a couple comments on the article talk page that were non-personal and on-topic.
  • Peter proceeded to violate WP:BLPPRIVACY, reverting my removal from the BLP of a link to a website publishing the subject's personal address.[24] He did this despite the WP:BLPPRIVACY problem already mentioned on the talk page,[25] even replying to it.[26] This is either blind reverting without care for the reasons behind a change, or worse.
  • The situation has not since improved. Most recently Peter claimed that I added a "smear" to the article "without attribution", saying in the edit comment, you don't "clean up" by pouring dirt.[27] The over-the-top personalization from Peter is typical, but more importantly the claim is untrue. My change to the lead cited high-quality reliable sources,[28] and it merely restated what had been in the article body for a month using the same sources.[29]
  • Considering the above diffs from myself and others, the disruption appears to stem from Peter's inability to approach the subject dispassionately, imparting a narrative of personalized conflict where editors are simply trying to use the best sources and report them accurately.

Manul ~ talk 04:21, 23 July 2015 (UTC)

Reply to Peter:
  • Peter reverts, restoring Watts' personal address in the article, with edit comment See talk page "Improving the lead".[30]
  • Ten minutes later, he replies to my comment about BLPPRIVACY in the thread "Improving the lead".[31] This is the right comment; I did not link to the wrong one.
  • Either Peter didn't read the comment to which he replied -- blindly reverting -- or he willingly violated BLPPRIVACY.
  • Despite the government website clearly showing Anthony Watts' personal address, he later tried to justify his change by saying it was IntelliWeather's address.[32] I pointed out that IntelliWeather is registered to his home address, as are his other domains.[33]
  • I agree 100% with the Jimbo Wales quote. It is a recurring theme that discussion about accurately characterizing the WUWT blog as a climate change denialism blog (which it is, according to high-quality and scholarly sources) will eventually be derailed by a switch to characterizing Watts as a "denier". It is a red herring, and I have said so in discussions where Peter has participated.[34][35] When the switch happens, as Peter has done in this AE, the conversation is destined to go round and round.
Manul ~ talk 22:01, 23 July 2015 (UTC)

Statement by Peter Gulutzan[edit]

Re Mann jess's accusations ...

Re "Peter Gulutzan posted an AE request against NEG instead of pursuing requests for dispute resolution": I indeed made a request for dispute resolution re redirection to Global warming controversy or Climate change denial, saying "... if anyone from either side agrees at least in principle that consensus or arbitration should be sought, please state preferred venue and wording.". No reply.

Re pointing to something "more sympathetic to the fringe view": no, I said "slightly less vicious redirect", that is, I care about people who are accused of having the view.

Re: "dismissed high quality sources": they're poor quality, I tried to discuss sources despite Mann jess calling my complaints "nonsense" and "insane" and "nonsense"). I questioned repeatedly what these sources supposedly support. No reply.

Re me labelling editors as "activists" or calling them "too biased to find the right sources": no diffs. I've no idea what Mann jess is talking about.

Re me refusing questions from NewsAndEventsGuy: question was prefaced with accusations that I said I found offensive, I explained at WP:AE#NewsAndEventsGuy.

Re I "didn't answer me [Mann jess] when I asked what questions I'd missed": look at the diff Mann jess supplied. Mann jess misquoted me twice using quote marks, I objected, Mann jess misquoted again and asked "What sources are being overlooked or misinterpreted?" (not "what questions I'd missed"), I answered "As for the question about sources, I have no idea what it refers to".

Re "battleground behavior": no, I said on my talk page "I'm acknowledging the existence of a battle" meaning I thought others did it, and "hit me with your best shot, eh? [etc.]" meaning I thought others intended it.

Re "claiming [Mann jess] equate[s] all 'skeptics' to 'deniers'": I didn't say that, I said it's necessary to show all skeptics are deniers if you're going to change so all redirects for skeptics point to denial.

Re "EW": Look at the 11 diffs: the first doesn't revert anything, the tenth was self-reverted on July 9, the others were all restorations to the state before the dispute began, which is normal when no consensus.

Re Manul's accusations ...

Re "Peter's comment on that date is indicative ...", my note about deleting that comment from my talk page is here.

Re WP:BLPPRIVACY: when Manul refers to my reply he shows the wrong link, my actual reply on March 18 is here, please read it rather than Manul's link.

Re "you don't clean up by pouring dirt": Manul made a section heading which uses a hurrah! phrase "cleaning up", I balanced with a boo! phrase "pouring dirt". I mentioned "without attribution" because the text did not attribute the words "climate change denial" in the lead to the sources (I distinguish attribution from citation and I believe WP:ATTRIBUTEPOV does).

Re "editors are simply trying to use the best sources": I don't think editors agree what sources are best, I agree with Jimbo Wales. Peter Gulutzan (talk) 15:18, 23 July 2015 (UTC)

Update: I had to trim my post above so that it would be 490 words, without changing content. I cannot reply to anything else unless administrators permit me to go well over the limit. Peter Gulutzan (talk) 01:49, 24 July 2015 (UTC) Administrators: I request permission to reply to statements made after the post by Mann jess and the first comment from Manul. So far I've used 490 words, versus around 1200 words. Peter Gulutzan (talk) 14:34, 25 July 2015 (UTC)

Statement by ArtifexMayhem[edit]

Over the past few months civil (mostly) POV pushing by Peter Gulutzan (talk · contribs) (along with Tillman (talk · contribs)) has been a primary source of disruption in the topic area.

  • The recent filing of this WP:AE request by Peter Gulutzan against NewsAndEventsGuy was without merit and should be considered vexatious (and sucessfully so as NewsAndEventsGuy has retired from the project for 12 months).
  • Considers another editors calling one of his reverts a "removal of information" to be "misleading" [48], while edits by others are considered done with the intent to "destroy" information [49][50][51][52][53][54][55][56][57][58].

ArtifexMayhem (talk) 23:09, 23 July 2015 (UTC)

Statement by JzG[edit]

Peter Gulutzan issued a DS notice to me regarding climate change. This does not bother me at all. It is a little weird for an effective WP:SPA to issue an administrator with a DS notice, but there you go.

My assessment of Gulutzan's edits is that he simply does not care what the scientific consensus is, he wants Wikipedia to reflect the world as he believes it to be, not the world as science says it actually is. The fundamental issue is that climate change "skepticism" is pseudoskepticism, which is synonymous with denialism. Not a form of denialism, synonymous with it. Like the Australian Vaccination-Skeptics Network, who are vaccine denialists. Guy (Help!) 16:49, 24 July 2015 (UTC)

Statement by Tillman[edit]

  • I believe the complaint against Peter Gulutzan is without merit and and should be dismissed.

Further, I believe the real problem here lies with the originating editor, Mann Jess. She succeeded with her complaint here against AQFK last month: link. The present complaint started out as a side-complaint against both PG & myself. By a curious coincidence, these are the three editors who were having the most problems working with editor Jess at the Anthony Watts (blogger) and his WUWT blog pages at our encyclopedia. On this topic, a fourth editor has remarked:

"Mann Jess is vexatious and tendentious. In a controversial topic area Mann Jess often uses the most inflammatory language that is not encyclopedic. The worst instances are in BLP's like Watt's but extend elsewhere."

For some time, I’ve been considering filing an ArbComm complaint re Mann Jess’s editing behavior in the CC area, especially in the case of Anthony Watts (blogger) and his WUWT blog. I regard her actions there as unencyclopedic, uncollegial, egregious POV pushing, tendentious editing and, in general, I found her impossible to deal with as a fellow-editor. She's certainly single-minded (imo). Other editors who couldn't deal with her vexatious editing included both Gulutzan and AQFK. A pattern emerges.

I certainly don’t have time for that now — I don’t really have time to mount a refutation of her charges here, except to note that many appear to be "ruffled feathers". And I hate this sort of unproductive posturing and name-calling.

It's also troubling that MJ (and others) could be putting the project into legal jeopardy. I believe Anthony Watts was receiving legal advice, and perhaps offers of pro bono legal representation, for filing a defamation and slander lawsuit against Wikipedia's parent for the attempted labelling of Watts as a "climate change denier" by MJ and collaborating editors. Watts emphatically rejects this charge. I don't think he expressed any interest in actually filing a suit. I'll research this further for my formal complaint against Editor Jess. This may take some time to prepare, as I am under severe time constraints for prior committments, to at least the end of the following week. I would welcome help in preparing a complaint againt Mann Jess, who I believe is doing substantial damage to the integrity of the Project. Thank you, Pete Tillman (talk) 20:02, 25 July 2015 (UTC)

Result concerning Peter Gulutzan[edit]

This section is to be edited only by uninvolved administrators. Comments by others will be moved to the sections above.
  • Manul's 4th point in the bullet list is telling; also, since it is clear that no one disagrees with the fact that Watt runs WUWT and the lead of WUWT does say Watts Up With That? (or WUWT) is a blog dedicated to climate change skepticism or denial created in 2006 by Anthony Watts (both as of this edit and on June 27 when Manul made the edit to Watts), I find Peter's position in this discussion to be extremely weak. However, I will wait for others to comment before assessing more. - Penwhale | dance in the air and follow his steps 06:13, 23 July 2015 (UTC)
@Peter Gulutzan: You can reply, yes. - Penwhale | dance in the air and follow his steps 20:19, 27 July 2015 (UTC)

Tillman[edit]

This request may be declined without further action if insufficient or unclear information is provided in the "Request" section below.
Requests may not exceed 500 words and 20 diffs (not counting required information), except by permission of a reviewing administrator.

Request concerning Tillman[edit]

User who is submitting this request for enforcement 
Mann jess (talk · contribs · deleted contribs · logs · edit filter log · block user · block log) 03:29, 23 July 2015 (UTC)
User against whom enforcement is requested 
Tillman (talk · contribs · deleted contribs · logs · edit filter log · block user · block log)

Search DS alerts: in user talk history • in system log

Sanction or remedy to be enforced
Wikipedia:Arbitration/Requests/Case/Climate_change :

Reposting. Peter Gulutzan and Tillman are both editing tendentiously. It appears they dislike our coverage of climate change and "climate change skepticism", since we represent the mainstream scientific view, and so have been campaigning to hide or limit our coverage of those topics. For example, they are attempting to ensure as few redirects as possible go to climate change denial, where our coverage is extensive, and instead point our viewers to Global warming controversy, which they see as more sympathetic to the fringe view. In this campaign, several behavioral problems have made collaboration impossible.

Both have dismissed high quality sources which disagree with their edits, while providing no sources of their own. They have both refused to answer questions or collaborate with others. They have edit warred extensively, and promoted a battleground atmosphere, labeling others "activists" and too biased to find the right sources.

Diffs:

  — Jess· Δ 03:29, 23 July 2015 (UTC)

Discussion concerning Tillman[edit]

Statement by ThePowerofX[edit]

Tillman's editing has concerned me for some time. This user has made his feelings clear that he considers Wikipedia to be a battleground for climate wars:

  • "Thanks for the prompt response. Saving those of us on the front lines from more work picking up after this fellow." (diff)
  • "I try to avoid the disciplinary side as much as possible -- in fact I've been avoiding the [climate change] area lately becaise it's such a pain to change anything, in the face of the True Believers." (diff)

Tillman made the above remarks without provocation and against the cordial atmosphere prior disciplinary action was being conducted, and was given a firm warning by Sandstein for his battlefield mentality. (diff) Yet his disruptive behaviour continues.

In 2014, climate scientist Michael E. Mann was seeking to bring a libel suit against columnist and talk show host Mark Steyn. There was some discussion in opinion journals and legal blogs as to whether or not Mann could fairly be described as a "public figure". It was thought that an affirmative answer could diminish Mann's chances of success. At precisely this time, Tillman appeared on Michael Mann's talk page to propose a new subsection with a rather conspicuous and pronounced header: "Public outreach on global warming". (diff) This proposal was accepted and added by a different user several days later. (diff)

More recently, he added an inflammatory opinion piece to Michael Mann's biography, by Clive Cook, titled "Climategate and the Big Green Lie", that included the by-line, "The so-called exoneration of disgraced climate scientists has only furthered the damage they have done to their cause", (diff) despite repeatedly being advised against using outdated, fringe sources.

Same user also has no problem warping other Wikipedia articles around a fringe narrative. Gatekeeper is one example. (diff) — TPX 21:00, 23 July 2015 (UTC)

Statement by Nigelj[edit]

During the last few weeks, I was concerned when I saw this:

  • "Have at it pal. Pretty sure I have a file of your best stuff. See you there! But watch out for that boomerang..."[71]

Upset by this:

  • "As always, thanks for fighting the good fight against the POV-pushers."[72]

And worried by this:

  • "Peter: could you please drop me an email at xxxxxATgmailDOTcom, to discuss developments in a CC topic of mutual interest?"[73]

--Nigelj (talk) 21:56, 23 July 2015 (UTC)

Statement by Tillman[edit]

  • I have other committments for the next several days, and then have a trip scheduled. For the moment, since one of the Arbs commented on my external discussion attempts: this consisted of my leaving a note at another editor's talk page, asking him to email me. As it happened, he declined: Talk page reply.

In general, as I've commented elsewhere, the Wiki CC area seems to bring out the worst in editors, and that certainly include me. If I've given offense to fellow-editors, I apologize. Pete Tillman (talk)


This will be a piecemeal reply to specific charges above, as I have bits of time here and there.

  • Editor Power Of X wrote, above:
...he added an inflammatory opinion piece to Michael Mann's biography, by Clive Cook, titled "Climategate and the Big Green Lie", that included the by-line, "The so-called exoneration of disgraced climate scientists has only furthered the damage they have done to their cause", (diff) despite repeatedly being advised against using outdated, fringe sources."

The "Fringe source" here is The Atlantic (magazine). The author is Clive Crook, whose reputation speaks for itself, and perhaps that user will advise why he thinks the piece is "outdated." Link to Atlantic article --Pete Tillman (talk) 23:53, 23 July 2015 (UTC)

“ the serially debunked conspiracy theorist Stephan Lewandowsky.” Source: Quadrant magazine. His wikibio could use some work! --Pete Tillman (talk) 13:45, 25 July 2015 (UTC)
  • Arbitrator Gamaliel questioned this edit regarding a lawsuit. Please see this discussion at Mann Jess’s talk page, where she writes “I don't doubt that the lawsuit is inactive; indeed, I think it is.” Please compare to her complaint above, “Adds inaccurate summary cited to a facebook post.” She appears to contradict herself, and all 3 editors there agree that the lawsuit appears inactive. Also note my response, that I had made a weak edit, and wasn’t sorry to be called on it. --Pete Tillman (talk) 13:40, 27 July 2015 (UTC)
  • Arbitrator Gamaliel and another user mention a problem with this talk page edit, where I wrote: "thanks for fighting the good fight against the POV-pushers." I'm having trouble identifying the source of their objection. Are they arguing that we have no POV-pushers here? Would that it were so.... --Pete Tillman (talk) 20:44, 27 July 2015 (UTC)
  • Two users and one arb (if I counted right) have expressed concern that I posted a note at another editor's Talk page, asking him to email me. I’m having trouble finding a problem with this. If I wanted to conspire with another editor, don’t you think that’s a little, well, Open? Can we stipulate that I’m not stupid? (don’t ask my wife about this). Why do you suppose we have this template: Template:You've got mail ? C’mn, folks, let’s act like adults here. It’s a free country, and attempts to regulate volunteer editors off-Wiki activities are likely to lead to, well, fewer volunteers. OK? Thanks, Pete Tillman (talk) 22:52, 27 July 2015 (UTC)
Medical and personal situation[edit]

My personal situation has, no doubt, affected my editing here. I'm still trying to get the dosage right for my new(ish) antidepressant medications. I suffer from bipolar disorder.

More seriously, my wife of 37+ years has undergone multiple surgeries for breast and skn cancers in the past couple of years. That’s my upcoming trip, to her oncologist at Stanford Medical, 3 1/2 hours away. If her breast cancer recurs again… well, 3 strikes, you're out.

She also suffers from asthma & COPD, which required a move from the New Mexico mountains to sea level. Which put us under financial stress — few retirees move from New Mexico to California, or take on a new mortgage.

I’m still responsible for my own behavior, but I’m only human. Please make allowances. Thank you, Pete Tillman (talk) 20:01, 27 July 2015 (UTC)

Statement by JzG[edit]

Both sides in the disputes over climate change topics, show evidence of entrenched opinion, battleground behaviour, cherry-picking of sources and personal attacks on both each other and the public figures involved in the controversy.

However, as the science has become increasingly unambiguous and the global warming denialist machine has been systematically exposed for what it is, those editors who oppose the scientific consensus view have become increasingly strident.

Example: diff re Lewandowsky.

Dave: I'm horrified that you appear to be defending Lewandowsky. The man is an incompetent blowhard, and his CC papers are a bad joke. Here's what the editor of his second (retracted) CC paper wrote, after he retracted Lew's hit-job:
“My own personal opinion: The authors of the retracted paper and their followers are doing the climate change crisis a tragic disservice by attacking people personally and saying that it is ethically ok to identify them in a scientific study. They made a monumental mistake, refused to fix it and that rightfully disqualified the study." -- Henry Markram,
http://www.frontiersin.org/blog/Rights_of_Human_Subjects_in_Scientific_Papers/830

Compare that with:

[...] the truth is not as sensational and much simpler. The studied subjects were explicitly identified in the paper without their consent. It is well acknowledged and accepted that in order to protect a subject’s rights and avoid a potentially defamatory outcome, one must obtain the subject’s consent if they can be identified in a scientific paper. The mistake was detected after publication, and the authors and Frontiers worked hard together for several months to try to find a solution. In the end, those efforts were not successful. The identity of the subjects could not be protected and the paper had to be retracted. [...] It is most unfortunate that this particular incident was around climate change, because climate change is a very serious threat for human civilization. But the importance of the subject matter does not justify abandoning our principles.

— The actual source cited, rather than the comment that Tillman cites.

Also:

In the light of a small number of complaints received following publication of the original research article cited above, Frontiers carried out a detailed investigation of the academic, ethical, and legal aspects of the work. This investigation did not identify any issues with the academic and ethical aspects of the study. It did, however, determine that the legal context is insufficiently clear and therefore Frontiers wishes to retract the published article. The authors understand this decision, while they stand by their article and regret the limitations on academic freedom which can be caused by legal factors.

http://journal.frontiersin.org/article/10.3389/fpsyg.2014.00293/full

So: the paper is technically correct (i.e. competent, thus "incompetent blowhard" is factually incorrect, though blowhard is clearly defensible), the only issue is that climate change deniers don't like being called deniers. We get that. They use legal thuggery to prevent people calling them climate deniers, we get that, too.

The comment on Mann: "The Hockey Stick and the Climate Wars, Mann's memoir and polemic, was generally well-received, but the Wall Street Journal's reviewer said the book was largely "score-settling with anyone who has ever doubted his integrity or work," which would include both Anthony Watt and Steve McIntyre of Climate Audit, both included in the "twofer" quote that has become so contentious. The WSJ also described Mann as a "scientist-turned-climate-warrior." - yes, the WSJ did say this, but, crucially (and not mentioned), the WSJ is well-known as a lone holdout on climate change among quality newspapers (see also [74], [75], [76] and many others). Tillman asserts that support for Mann is biased, and uses a biased source whose bias he clearly fails to properly accept, as justification.

Tillman has a very obvious distaste for the label "denialist", and rejects it regardless of how well it is sourced. He seemingly considers that describing someone as a climate change denialist is equivalent to calling a black person a nigger (it is hard to see how else to interpret that comment). In this he is categorically wrong. Climate change denialism is the manufacture of sciencey-looking arguments against the scientific consensus, it is a legitimate and increasingly appropriate term. In 2000, climate change skepticism was arguable legitimate. In 2015 it is not. David Duke is a white supremacist, Fred Phelps was a bigot, Anthony Watts is a climate change denier, sorry you don't like that.

Updated. Guy (Help!) 14:36, 24 July 2015 (UTC)

Thanks for the long response. Are you disputing that Henry Markram, co-founder of Frontiers Media, actually wrote the post I quoted? Pete Tillman (talk) 16:01, 27 July 2015 (UTC)
Actually it turns out that you are materially wrong on several counts (see below) but actually the problem was cherry-picking and quote-mining, something which characterises your approach to the entire topic but is especially problematic when it concerns abusing Wikipedia to trash living people who espouse the mainstream view and who you thus seem to think are "fair game" after the manner of Scientology. Guy (Help!) 21:49, 27 July 2015 (UTC)
OK. So, a fellow-editor is editing "after the manner of Scientology"? Do you think that falls under WP:AGF?
Dr Markram apparently felt the Lewandowsky affair required the statement that I quoted, which (ims) was picked up by secondary sources. How is that "quote mining"?--Pete Tillman (talk) 22:58, 27 July 2015 (UTC)

Statement by Tony Sidaway[edit]

JzG quotes Tilman's appalling personal attack on Stephan Lewandowsky, a living person. We should not be letting such attacks pass us by on Wikipedia, arbitration remedies or no. That attack alone is evidence that this editor needs to be reminded that the BLP applies everywhere on Wikipedia. In the context of discretionary sanctions in a case already noted for widespread smearing of scientists on Wikipedia, is very serious indeed. Action must be taken to uphold the credibility of Wikipedia. --TS 15:33, 24 July 2015 (UTC)


Statement by Stephan Schulz[edit]

I'm a but surprised (and concerned) that Tillman seems to suggests that an after-the-fact reference to a blog article justifies his attack on Stephan Lewandowsky, --Stephan Schulz (talk) 20:55, 25 July 2015 (UTC)

Point of fact: the Ridley essay was published in Quadrant magazine, a respected publication: [77]. --Pete Tillman (talk) 00:55, 26 July 2015 (UTC)
PS: this was my mistake, not Stephan's: posted the wrong link above. Sorry! --Pete Tillman (talk) 01:39, 26 July 2015 (UTC)
A polemic in Quadrant magazine, which as part of its very mission statement "turned a sceptical eye on a range of intellectual fads and fashions including postmodernism, cultural relativism, multiculturalism and radical environmentalism", and that disclaims all responsibility for published texts, is still not a good source for BLP statements. --Stephan Schulz (talk) 08:55, 26 July 2015 (UTC)
  • Re. "Facebook": The original edit is indeed a poster example on how not to source something. It's a Facebook post (hence unreliable) by an involved party (hence a primary source) which explicitly states that the case is not inactive (i.e. the opposite of the claim added to the article). The argument then seems to go "because there is an old post by Mann on Facebook there is no newer post by Mann on Facebook, and when there is no relevant activity by Mann on Facebook there is no activity in the lawsuit, therefore the lawsuit is inactive", which is not only original synthesis, but also a very weak argument. That others may agree with the conclusion (for whatever reason) does not in any way make the sourcing stronger or more acceptable. --Stephan Schulz (talk) 14:55, 27 July 2015 (UTC)
Stephan: @13:40, 27 July 2015 I acknowledged that this was a weak argument. Did you read this discussion at Mann Jess’s talk page, where she writes “I don't doubt that the lawsuit is inactive; indeed, I think it is.” Indeed, all three editors agree that the lawsuit appears inactive. The edt is gone. I made & acknowledged a mistake. What's your point? Pete Tillman (talk) 20:20, 27 July 2015 (UTC)
I have two points. First, the fact that you made the edit in the first place is a sign that you should reconsider how you come to your conclusions in this area. You yourself - to your credit - acknowledge that it was a mistake. But why and how did you make it in the first place? Secondly, you still maintain than Mann Jess "appears to contradict herself" because she thinks that the lawsuit is inactive while also claiming that your edit misrepresents the source. But there is no contradiction at all - one statement is about her personal belief in May 2015, the other is about what the linked source said back in early 2014. --Stephan Schulz (talk) 22:28, 27 July 2015 (UTC)

Statement by Peter Gulutzan[edit]

From May 17 till now Mann jess did 1240 edits. For an example, since Penwhale brought it up, this partial history shows Mann jess's involvement with the lead of Watts Up With That?.

17 May Adds "climate change denial" in the lead.
17 May adds "global warming denial" elsewhere in the lead.
17 May changes to "climate change denial".
18 May Reverts A Quest For Knowledge who tried to remove climate change denial.
21 May Reverts 2001:4C28:4000:721:185:26:182:3 who tried to change to skepticism.
21 May Reverts Capitalismojo who tried to change to skepticism.
25 May Reverts Tillman who tried to change to skepticism.
25 May Reverts 2620:117:C080:520:5E26:AFF:FEFE:86EC who tried to change to information about climate wars.
25 May Reverts 88.168.219.244 who tried to change to climate science.
25 May Reverts Ponysboy who tried to change to skepticism.
26 May Reverts TMLutas who tried to remove denial.
26 May Reverts SPhilbrick who tried to change to climate change issues
27 May Changes to "climate change skepticism or denial" and points to denial article, leaves "among the most influential in climate change denial blogs" elsewhere in the lead, unattributed.
6 June Reverts Peter Gulutzan who tried to remove denial
11 June Reverts 2600:1003:B007:D95E:0:1C:A3E2:E301: who tried to remove denial.
12 June Reverts Darkthlayli who tried to change to skepticism.

JzG objects that Tillman disparaged a person. This is the JzG who said a person who doesn't call Watts Up With That a climate change denial blog is an "idiot" and called a BLP subject a "swivel-eyed loon".

Administrators only make things worse by judging editors like Tillman at the behest of editors doing worse things. Peter Gulutzan (talk) 15:49, 27 July 2015 (UTC)

Statement by dave souza[edit]

Interim statement: still trying to find time for this.

Sorry for the mis-statement. Corrected above, thanks. --Pete Tillman (talk) 20:33, 27 July 2015 (UTC)
Still wrong, Markram's not a Frontiers in Psychology editor, and the retraction was "approved by Axel Cleeremans". Why don't you just withdraw your attacks on Lewandowsky? . . dave souza, talk 21:17, 27 July 2015 (UTC)

Result concerning Tillman[edit]

This section is to be edited only by uninvolved administrators. Comments by others will be moved to the sections above.
  • There are a number of issues which trouble me here:
    • The disparagement of Stephan Lewandowsky. There are any number of ways an editor can responsibly indicate their negative opinion of a particular source; this is not one of them. This editor attempts to justify this disparagement above by citing a partisan opinion commentator. This indicates that they do not see the problem with this behavior.
    • The disparagement of Michael Mann as "vindictive", cited to the personal, self-published blog of a political opponent.
    • Disparagement of other editors and evidence of a battleground mentality, such as here
    • Replacement of a secondary source with primary source, a Facebook message, and then inaccurately recounting what that source says. The Facebook message reads "Mann’s lawsuit against Dr. Ball and other defendants is proceeding through the normal stages prescribed by the BC Supreme Court Civil Rules" while this editor writes "As of mid-2015, the lawsuit appears to be inactive". This appears to be a blatant misuse of sources.
    • Polemical messages which appear to compare being called a "climate change denialist" with the treatment of African-Americans under Jim Crow, which is bizarre, inappropriate, and morally repugnant.
  • Given all of the above, I am of the opinion that this editor should not be editing in this topic area. Gamaliel (talk) 18:29, 26 July 2015 (UTC)
  • I generally agree with Gamaliel's analysis, and think that a topic ban is in order. T. Canens (talk) 18:31, 27 July 2015 (UTC)

Debresser[edit]

Citadel48[edit]

This request may be declined without further action if insufficient or unclear information is provided in the "Request" section below.
Requests may not exceed 500 words and 20 diffs (not counting required information), except by permission of a reviewing administrator.

Request concerning Citadel48[edit]

User who is submitting this request for enforcement 
Peacemaker67 (talk · contribs · deleted contribs · logs · edit filter log · block user · block log) 01:42, 26 July 2015 (UTC)
User against whom enforcement is requested 
Citadel48 (talk · contribs · deleted contribs · logs · edit filter log · block user · block log)

Search DS alerts: in user talk history • in system log

Sanction or remedy to be enforced
ARBMAC
Diffs of edits that violate this sanction or remedy, and an explanation how these edits violate it 
  1. 1 May 2015 Citadel48 introduced {{Infobox military conflict}} into the Bijeljina massacre article, which already had an {{Infobox civilian attack}}.
  2. 2 May 2015 23 editor reverted the addition of the Infobox, with edit summary "rv unexplained additions to GA-class article; go to talk"
  3. 2 May 2015 24 minutes later, Citadel48 reverted the reversion with no edit summary, and edit marked as "minor". I reverted the same day after ARBMAC-alerting Citadel48 (see below).
  4. 7 June 2015 Citadel48 restores the {{Infobox military conflict}} with no edit summary, marking the edit as "minor". I reverted it the same day requesting discussion on talk.
  5. 10 June 2015 Citadel48 added a {{main}} template to a section of the Bijeljina massacre article, pointing to the "Capture of Bijeljina" article they had created (with a {{Infobox military conflict}}, and which was now subject to a merge discussion. I reverted that on the basis that the existence of the new article was under discussion.
  6. 13 June 2015 Citadel48 then added a portion of text to the article, stating as a fact some testimony given by two defence witnesses at the ICTY case against Radovan Karadžić.
  7. 13 June 2015 I reverted this, with the edit summary " when will you get the message about reliability?" (this obviously referred to the discussion on talk here), and continued to properly cite another video Citadel48 had copyvio linked (History Channel).
  8. 13 June 2015 Citadell48 then reinserted the testimony text with the edit summary "Balancing."
  9. 13 June 2015 As a result of the obvious consensus for merging, I took the remaining piece of text from the new "Capture of Bijeljina" article, and incorporated it into this article.
  10. 13 June 2015 Citadel48 promptly reverted that addition, and re-inserted the {{main}} template (above), with the edit summary "Same content on other page". I reverted it on the same basis as above.
  11. 14 June 2015 Citadel48 re-inserted the {{main}} template (above), with no edit summary, and I reverted him.
  12. 14 June 2015 Citadel48 re-inserted the testimony material as if it was fact (as before), and 23 editor reverted him with the edit summary "according to a witness at an ongoing trial; not in Wikipedia's voice".
  13. 15 June 2015 Citadel48 re-inserted the testimony as fact.
  14. I submitted a RfC to get a wider community view on this issue Talk:Bijeljina massacre#Request for comment on 15 June 2015, from which the clear consensus was for the testimony of witnesses at the Karadžić trial to be attributed in-line as such.
  15. 19 June 2015 I removed references to the "Capture" article, as it had been deleted.
  16. 27 June 2015 User:Scrawlspacer added the "Islamophobia Series" infobox.
  17. 15 July 2015 After a month, I undid Citadel48's re-insertion of the testimony material on 15 June 2015, on the basis of the consensus at the RfC.
  18. 26 July 2015 Citadel48 returned to the edit-warring, and also deleted the "Islamophobia Series" infobox. I reverted him for re-insertion of the testimony material.
  19. 26 July 2015 Citadel48 reverted my removal of the testimony material, and tagged a quote from the UN Commission of Experts as a POV statement. This is the current state of the article.
Diffs of previous relevant sanctions, if any 
  • None I can see.
If discretionary sanctions are requested, supply evidence that the user is aware of them (see WP:AC/DS#Awareness and alerts)
Additional comments by editor filing complaint 

Citadel48 is actually not a new editor, having made over 1,300 edits with this account. His editing behaviour has been problematic since Day 1, a quick look at his user talk page will give you an idea of the extent of the issues, removing material, edit warring, linking to copyvios on Youtube, etc. His top edited pages confirm a proclivity for controversial subjects and drama. His first edit was on Sandy Hook conspiracy theories. Now, no-one's perfect, least of all me, but there is a bit of a pattern developing here. In 1,300 edits, he should have developed some level of clue about consensus, edit-warring and basic editing issues like tagging edits as minor when they clearly are not. My concern is that he may be WP:NOTHERE, as there is evidence of ongoing disruption, battlegrounding, gaming and lack of respect for consensus. He's also been alerted about ARBMAC over two months ago.

Since the alert, 23 editor and I made several improvements to the article in question, adding references to the current case before the International Tribunal for the Former Yugoslavia regarding this matter to ensure it was completely comprehensive. I also made a series of edits to properly cite the videos that Citadel48 had copyvio linked from Youtube earlier. This was done in good faith to try to address Citadel48's concerns with the content of the article and so that Citadel48 could see how to do it without creating a copyvio link.

I consider that if Citadel48 is going to be a net positive for WP, he needs some correction now. This is not the only Balkans article he's taken a shine to, he created a list of all the people killed in a couple of incidents during the Bosnian War, and could not see how it was undue. See his talk page for more. They were both subsequently deleted. The pattern isn't just Balkans, but there is a strong Balkans link. That is why I have brought him here, as it is his most recent behaviour regarding the Bijeljina massacre article that is ongoing and most frustrating for productive editors working in what is a difficult space, and he has been alerted to possible sanctions in this area. Regards, Peacemaker67 (crack... thump) 01:42, 26 July 2015 (UTC)

Sadly, it is apparent from his brief response that: a. he doesn't take this complaint seriously; and b. he isn't interested in abiding by WP policies. The fact that he appears to think this is about a content dispute demonstrates his lack of regard for WP policies such as those on reliable sources and edit-warring, among others. Cheers, Peacemaker67 (crack... thump) 09:51, 27 July 2015 (UTC)
Notification of the user against whom enforcement is requested 

notified

Discussion concerning Citadel48[edit]

Statements must be made in separate sections. They may not exceed 500 words and 20 diffs, except by permission of a reviewing administrator.
Administrators may remove or shorten noncompliant statements. Disruptive contributions may result in blocks.

Statement by Citadel48[edit]

My additions to the page had previously been discussed on the talk page, no opposition was received.

The main information I added he is disputing is when I added that a Bosnian paramilitary group was in the time at the time of the initial capture & massacre. Information that sources that were cited on the page even before I started editing the specific page back up. Citadel48 (talk) 16:50, 26 July 2015 (UTC)

Statement by (username)[edit]

Result concerning Citadel48[edit]

This section is to be edited only by uninvolved administrators. Comments by others will be moved to the sections above.